martes, 7 de mayo de 2019

Per què aquestes colònies?


El projecte educatiu de l’escola Ítaca contempla com a fonamental en l’educació dels nostres alumnes el ser competents en base als quatre pilars de l’informe Delors: aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a estar amb els altres i aprendre a ser.

Arribats a 6è. curs el nostre sistema educatiu dona per finalitzada una de les etapes escolars: la primària. També contempla una avaluació sobre les competències per veure/saber si s’ha assolit allò que es pretenia des de l’inici. D’alguna manera “llicenciem” uns nens i nenes. Se suposa que amb les eines necessàries per encarar una nova fase de la seva vida d’infants, de camí cap a l’adolescència.

L’escola també volem “avaluar” la competència dels nostres alumnes, acompanyant-los durant uns dies a viure: coneixent, fent, convivint i, en definitiva, sent.

És per això que s’organitzen aquestes colònies/convivències especials: durant 10 dies, del 26 de maig a 4 de juny, estarem caminant entre Logroño i Burgos aprofitant la infraestructura del Camí de St. Jaume.



I en aquest temps preveiem:

CONÈIXER
Altres terres peninsulars amb paisatges naturals i humanitzats diferents dels habituals.

Persones amb una història col·lectiva i un dia a dia social i polític que els ajudin a començar a prendre consciència del propi.

Una llengua veïna com a única llengua de comunicació.

Una mica més de l’evolució de l’ésser humà: visites al Jaciment d’Atapuerca i al “Museo de la evolución humana” de Burgos.

FER
Ser autònoms en la quotidianitat:

Endreça i higiene personal del cos i del vestuari.

Responsabilitzar-se de la pròpia alimentació, comprar, cuinar, consumir,...

Control de la pròpia economia domèstica: cada infant disposarà, diàriament, dels diners suficients per la seva manutenció;  

Parlar, compartir, escriure,...

CONVIURE
És en el grup que ens podrem sostenir davant les dificultats i és amb l’aportació individual de cadascú que el grup es podrà sostenir harmoniosament tant en la fortuna com en l’adversitat.

Valors com: comprensió, tolerància, generositat i contenció, són vivenciats dia a dia, moment a moment.

Viure l’altre per veure que hi ha diverses maneres d’habitar el món, que la de cadascú dins la família n’és una més, però no l’única.

SER
Ser en el grup sense diluir-se en ell. Tenir i mantenir el propi criteri sense que calguin enfrontaments, ens fa capaços de poder escoltar també criteris diferents i valorar-los per esdevenir tots més rics interiorment.

Anar més enllà d’un mateix, de l’ego de la infància per iniciar i afrontar la nova etapa; heus aquí la veritable competència.

També aprofitem per fer un cant a les famílies que creuen i confien en l’escola.

Procurem sempre estar a l’alçada d’aquest alt llistó educatiu que tots els nens i nenes es mereixen.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.